Close
+36 20 279 7422 info@romantikuseskuvo.hu

A jelen ÁSZF tartalmazza a Romantikus Esküvő Webáruház (továbbiakban Webáruház) használatának feltételeit az alábbiak szerint

A webáruház címe: https://romantikuseskuvo.hu/shop/

A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:
Cégnév: Green Elite Bt.
Székhely címe: 2614 Penc Evva Lajos utca 13.
Cégjegyzékszám: 13-06-052379
Nyilvántartást vezető cégbíróság: Pest Megyei Bíróság
Statisztikai számjele: 21974191-0141-212-13
Adószám: 21974191-2-13
Bankszámlaszám: Centrál Takarék Szövetkezet 63600904-15904261
Adatkezelés nyilvántartási számok: NAIH-116525/2017.  NAIH-116524/2017.
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: Revext Informatikai Bt. 1131 Budapest, Fivér utca 4/a, Email cím: hello@revext.com

Ügyfélszolgálat adatai:
Cím: 2614 Penc Evva Lajos utca 13.
Telefonszám: 06-20/2797422
Email cím: info@romantikuseskuvo.hu

Az általános szerződési feltételek elfogadása
1. A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.
2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat, és nem küldhet megrendelést sem.

A megrendelés lépései:
1. A kosár használata
A termék kiválasztása után Ön a “Kosárba teszem” gombra kattintva helyezhet – tetszőleges számú – terméket anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.
Kosárba helyezés után a képernyőn az alábbi szöveg jelenik meg:
A X termék sikeresen bekerült a kosaradba!

A kosár megtekinthető a szövegre kattintva, vagy a kereső mező mellett található szürke kosár ikonos gombon. A lenyíló ablakban a kosár tartalma nem módosítható, kattintani kell a kosár megtekintése vagy a fizetés lehetőségre illetve a felső menüben a kosár ikonra.
A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerint a termékek eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetőek, illetve a kívánt termékszám megváltoztatható.
A rendszer azonnal megjeleníti az Ön által megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat, ideértve a kosárba tett termékek árát is.

Előzetes szállítási költség kalkuláció lehetősége rész, ennek kitöltése nem kötelező, mert a szállítási adatok megadásakor a rendszer automatikusan kiszámolja majd a szállítási költséget a rendelési folyamat során.

Amennyiben Ön nem kíván további termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a „KASSZA” gomb lenyomásával folytathatja a vásárlást.

2. A regisztráció és vásárlás menete
A webáruházban regisztrációval és regisztráció nélkül is lehetőség van megrendelés leadására.
Regisztráció nélküli vásárlás esetén a felhasználónak minden vásárlás alkalmával meg kell adnia az adatait (személyes adatait, szállítási adatait, amennyiben céges számlát kér számlázási adatait).
Regisztrációval történő vásárlás esetén a felhasználónak egy alkalommal, a regisztráció során kell megadnia az adatait. Sikeres regisztrációt követően bejelentkezve adatait a rendszer a kosárban automatikusan kitölti, így azt már nem szükséges újra megadnia, így gyorsabban tud vásárolni, nyomon követheti korábbi rendelései állapotát és megtekintheti a folyamatban lévő rendeléseit.
1. lépés a vásárlás vendégként vagy regisztrációval fül: új vevőként a kívánt belépési formát kell kiválasztani vagy már regisztrált vásárlóként az email címével és a jelszavával be tud lépni a rendszerbe.
2. lépésként a fiók és számla adatok fülön meg kell adnia a személyes adatait (név, telefonszám, email cím) szállítási és számlázási adatokat és regisztráció esetén a használni kívánt jelszót is.
Az adatok megadását követően el kell fogadni az adatkezelést, illetve feliratkozhat a hírlevelére is. A hírlevélben a legfrissebb akciókról, a legújabb termékeinkről és személyre szabott ajánlatokról kaphat majd tájékoztatást.
A Regisztrálok gombra kattintva a felhasználó regisztrációja véglegessé válik és ennek tényéről visszaigazoló levelet kap.
Az adatok megadása után Ügyfélszolgálatunk nem jogosult semmilyen személyes adatba való betekintésre vagy módosításra, azt kizárólag a felhasználó teheti meg.
A következő számlázási cím dobozban a regisztráció során megadott címet kínálja fel Önnek a rendszer, de megadhat egy másik címet is. Ezek után a rendszer a szállítási cím dobozra ugrik itt is a regisztrációnál megadott címet használjuk, itt is megadható egy másik cím.

4. lépésként a szállítás módja” dobozban kell bejelölnie, hogy a megrendelt terméket személyesen kívánja átvenni (személyes átvétel), vagy kiszállítást kér futárszolgálattal, a megjegyzés szövegdobozba Ön bármilyen a szállítással kapcsolatos egyéb információt is megadhat.

A következő 5. lépésben Ön kiválaszthatja a fizetés módját:
ha az utánvétes fizetési módot választja, akkor a futárnál tud majd fizetni,
ha viszont utalással szeretné rendezni a vásárlás végösszeget, akkor majd a rendelés megerősítése oldalon megadjuk a cégünk bankszámlaszámát, de elküldjük a visszaigazoló emailben is az átutaláshoz szükséges információkat.

Ennél a lépésnél el kell fogadnia az Általános Szerződési feltételeket.

Az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja
Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. A Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért a felelősségét kizárja.

3. A megrendelés elküldése
Utolsó lépésként Ön a „Rendelés megerősítése” oldalra érkezik. Itt láthatja összegezve a Kosár tartalmát a szállítási költséget és az Ön által fizetendő végösszeget. Ha utalást kért, akkor a bankszámlaszámot.

4. A rendelés véglegesítése

Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, úgy a „Rendelés megerősítése” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. Ön a “Rendelés megerősítése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.

5. A megrendelés visszaigazolása
A rendelések feldolgozása folyamatosan és két lépcsőben történik. Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A rendelésről először egy automata visszajelzést kap, mely csak annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának. Amennyiben Ön azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.) kérjük, azonnal közölje velünk e-mail útján a helyes adatok megadásával. Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.
Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

2. emailben munkatársunk igazolja vissza a megrendelését, erre 48 órán belül sor kerül. Ebben az emailben kerül pontosításra a kiválasztott termék szállítási határideje és konkrét szállítási költség, hiszen előfordulhat, hogy az Ön által kiválasztott termék raktárunkban nem elérhető. Ebben az esetben jelezheti felénk, hogy az Ön számára elfogadható-e az új tényleges teljesítési idő, ha nem fogadja el, úgy a szerződés nem jön létre, és Önt fizetési kötelezettség, az Eladót pedig szállítási kötelezettség nem terheli.

Az adásvételi szerződés létrejötte
1.    Ha a felhasználó megrendelést küld és elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és a szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja 48 órán belül akkor adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a szolgáltató között.
2.    A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
3.    A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja.

A termék lényeges tulajdonságai

A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve, ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül. Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk! A képek esetenként illusztrációk, a színek nem mindig felelnek meg a valóságnak!

Árak
A Webáruházban közzétett árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t.  Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk.

Szállítási határidő

A népszerű és keresett termékeinkből tartunk raktárkészletet, de előfordulhat, hogy az Ön által kiválasztott termék raktárunkban nem elérhető: a kért darabszámban, mennyiségben, színben stb.
A megrendelt terméket igyekszünk a lehető leggyorsabban beszerezni, a beszerzési határidő 2-7 munkanapig is terjedhet.
Pontos szállítási határidőket a 2. nem automatikus visszaigazolásban fogjuk megírni és jelezheti felénk, hogy az Ön számára elfogadható-e az új tényleges teljesítési idő, ha nem fogadja el, úgy a szerződés nem jön létre.

Kiszállítás, személyes átvétel
A honlapon megjelenített termékek személyesen vagy házhoz szállítással vehetők át.

Személyes átvétel
Személyes átvétel lehetséges előre egyeztetett időpontban, a megadott ideiglenes átvételi címen.
Átvételi cím: 2614 Penc Béke utca 30.

Házhoz szállítás, szállítási költségek
A megrendelt termékeket cégünk Magyarország területére a GLS futárszolgálattal küldi ki. Amikor a csomagot átadtuk a futárnak, küldünk egy emailes értesítést. A GLS a legtöbbször már másnap kézbesíti Önnek a megrendelését, de két munkanapon belül mindenképpen megérkezik a csomagja. A kézbesítés pontos napjáról a GLS fogja Önt értesíteni emailben.
A GLS futárszolgálat általi kiszállításkor a kézbesítési címen kell tartózkodnia vagy annak a személynek, aki utánvét esetén kiegyenlíti a csomag díját. A csomagkiszállítás napján reggel egy értesítő sms-t fog kapni a GLS-től a kiszállítás 3 órás idő intervallumára vonatkozóan (pl. kiszállítás 10-13 óra között), a csomagszámmal, és a GLS futár telefonos elérhetőségével.
A csomagküldés díjai az alábbiak szerint alakulnak Magyarországi csomagok esetében 40 kg-ig:

Súlyhatár Szállítási díj
2 kg-ig 1683 Ft.
3 kg-ig 1822 Ft.
5 kg-ig 1887 Ft.
10 kg-ig 1971 Ft.
15 kg-ig 2079 Ft.
20 kg-ig 2121 Ft.


Az árak végső, bruttó szállítási árak!

Amennyiben a futár nem talál a megadott címen, akkor a csomagod 5-7 napon belül újra meg fogják kísérelni kiszállítani.
A vásárló köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni.

A termékek kézbesítési címe kizárólag Magyarország határain belül megtalálható cím lehet. Magyarország határain kívülre történő kézbesítési igénye esetén kérjük, vegye fel a kapcsolatot velünk személyes egyeztetés céljából (ez esetben a megadott szállítási díjak nem érvényesek, azok kizárólag a magyar kézbesítési cím esetén alkalmazandóak)!

Lehetséges fizetési módok
A megrendelés összesítője szerinti visszaigazoló e-mail minden fizetendő költséget tartalmaz, szállítás esetén a számlát, amennyiben az kötelező, a garancia levelet (jótállási jegyet) a csomag fogja tartalmazni.
Készpénz
Személyesen, készpénzben az áru átvételével egyidejűleg, vagy a kiszállítást megelőzően az átvételi címen.
Utánvét
Ön választhatja azt, hogy a megrendelt termék futár általi kézbesítése során, az áru átvételével egyidejűleg, személyesen a futárnak fizeti ki készpénzben a termék végösszegét és a szállítási díjat.
Banki átutalás (előre utalás)
Amennyiben fizetési módnak az előre utalást választotta, a rendelés megerősítése oldalon is megadjuk bankszámlaszámunkat, de a megrendelés utáni második – nem automata – visszaigazoló emailben is el küldjük az utaláshoz szükséges adatokat (bankszámlaszám, közlemény rovatba írandó hivatkozási szám) az Ön részére.

Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek
A termékkel kapcsolatos kérdéseivel, észrevételeivel emailben tud megkeresni minket.
Panasz esetén a jelen Általános Szerződési Feltételeinkben megadott elérhetőségeinken veheti fel velünk a kapcsolatot. A beérkezett panaszokat azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek egy másolati példányát legkésőbb érdemi válaszunkkal egyidejűleg megküldünk Önnek. Panaszát a beérkezését követően legkésőbb harminc napon belül írásban érdemben megválaszoljuk.
A Szolgáltató és vásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Fogyasztói jogvita esetén a Ptk. rendelkezései szerint fogyasztónak minősülő vásárló a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A békéltető testület eljárásának alapvető célja és funkciója a fogyasztó és a gazdálkodó szervezet közötti vitás ügy egyezségen alapuló rendezésének megkísérlése, amennyiben ha ez nem lehetséges, a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítése érdekében az ügy eldöntése.
Az eljárásra az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Az Ön belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.
A békéltető testületek elérhetősége: http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html

A Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület:
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.
Levelezési címe: 1364 Budapest, Postafiók 81.
Telefonszáma: (1) 269 0703
Fax száma: (1) 269 0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu;
URL: http://www.panaszrendezes.hu/
Az esetleges jogvitákat elsődlegesen peren kívüli egyeztetés útján kíséreljük meg rendezni, a békéltető testület döntésének azonban általánosan nem vetjük alá magunkat.

Adatvédelmi tájékoztató

A webáruházunk adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő linken: https://romantikuseskuvo.hu/privacy-policy/

Kelt: Penc, 2020. szeptember 15.


Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll, és azok bármely, engedély nélküli felhasználása szerzői jogi, szabadalmi (védjegyoltalomról szóló) és egyéb jogszabályokba ütközhet. Az itt található anyagok kizárólag személyes, kereskedelmi és nem kereskedelmi célú tanulmányozását és letöltését engedélyezi, azzal a feltétellel, hogy az eredeti anyagokat vagy azok másolatait érintő szerzői jogokat és a szellemi alkotásokhoz fűződő egyéb jogokat maradéktalanul tiszteletben tartja. A jelen oldalon található anyagokat nem jogosult módosítani, újra előállítani, nyilvánosan közzétenni, előadni, terjeszteni, illetve egyéb módon a nyilvánosságot szolgáló vagy kereskedelmi célzattal felhasználni. A jelen feltételek értelmében ezen anyagok más internetes oldalakon, illetve számítógépes hálózati rendszerekben való bármilyen célú felhasználása tilos.

Egyéb
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett az alkalmazandó rendelkezései érvényesek.

Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • a természetes személyeknek a személyes adatok kezeléséről szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR)
  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól.
  • a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény. (Pktv.)
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);
  • az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény – (Info tv.)
  • a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (Grtv.)
  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
  • az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény – (Ehtv)
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
    a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (Számv tv.)
  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;

Elállási jog

A fogyasztónak minősülő vásárló a szerződéstől 14 naptári napon belül (beleértve a 14. naptári napot is) indokolás nélkül elállhat. Ennek módjáról a vásárló és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól a Kormány 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezik. A vásárló az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette.
A vásárlónak az Elállási/Felmondási nyilatkozatát az alábbi telefonszámon, postai vagy e-mail címen van lehetősége érvényesíteni.

Postai címe: 2614 Penc, Evva Lajos utca 13.
Email cím: info@romantikuseskuvo.hu
Telefonszám: 06-20/2797422

Termék visszaküldése

Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról a vásárlónak saját költségén kell gondoskodnia! Az elállással érintett termék utánvétellel nem küldhető vissza, utánvételes átvételt nem áll módunkban teljesíteni. A megrendelt terméket (az eredeti számlával együtt) postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttassa vissza a cégünk címére. A termék visszaérkezését követően haladéktalanul, de legfeljebb 30 napon belül az az Ön által megadott bankszámlaszámra visszatérítjük a termék vételárát.

Kérjük, kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára! Elállás esetén követelhetjük a fogyasztótól az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését! Ezeken kívül a vásárlót az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terheli.

Nem gyakorolhatja elállási jogát:
– olyan termék esetében, amely az Ön személyéhez kötött, illetve amelyet az Ön utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza

Elállási nyilatkozatminta

Nyilatkozat elálláshoz
Címzett: …………………………………………………………………………………………
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: …………………………………………………….
A fogyasztó neve: ……………………………………………………………………………
A fogyasztó címe: ……………………………………………………………………………
A fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
……………………………………………………………………………
Kelt:

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

Jótállás
A Szolgáltató a termékekre szerződéses jótállást vállalhat vagy a termékre az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezési szerint kötelező jótállás vonatkozhat.
A kötelező jótállás tartama 1 (egy) év. A gyártó saját döntése alapján ennél kedvezőbb jótállási időt is vállalhat, ez esetben a jótállás tartamára az lesz az irányadó.
A jótállás részletes feltételeit az adott termékre vonatkozó jótállási jegy tartalmazza.
A Szolgáltató jótállás esetén köteles a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés (azaz a termék vásárlónak történő átadása) után keletkezett.
A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti.
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A jótállási határidő a termék vásárló részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállásból eredő igények a jótállási jeggyel érvényesíthetők. Jótállási jegy hiányában a jótállási igények érvényesítésének feltétele, hogy a Szolgáltató elmulasztotta a jótállási jegy fogyasztó részére történő átadását, de a vásárló bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.

Kellékszavatosság
A vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben a Ptk. szabályai szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet.
A vásárló által – választása szerint – a Szolgáltatóval szemben a következő kellékszavatossági igényeket érvényesítheti: (i) kijavítást vagy (ii) kicserélést, kérhet, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti (iii) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy (iv) a hibát a vállalkozás költségére a vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy (v) – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A szavatossági igényt a termék minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte.
Ha a jogosult a szavatossági igényét a terméknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
Ha a termék meghibásodásában a vásárló terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a vásárló köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

Termékszavatosság
A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló a hibás termék gyártójával szemben a Ptk. szabályai szerint termékszavatossági igényt érvényesíthet. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A termékszavatosság körében a fogyasztó azt követelheti, hogy a gyártó (vagy a forgalmazónak minősülő Szolgáltató) (i) a termék hibáját javítsa ki, vagy (ii) – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
A gyártó akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
(a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
(b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
(c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
A vásárló kellékszavatossági igénye 1 (egy) év, a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítéstől (a termék vásárlónak történő átadásától) számított 2 (két) év alatt évül el.
Jótállási, kellék- és termékszavatossági igények egymás mellett párhuzamosa, egyidőben nem érvényesíthetők.
A jótállási, illetve szavatossági idő alatt felmerült, jótállás vagy szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak (termékszavatosság esetén a gyártónak is) költségmentesen ki kell javítania, kicserélni vagy újra szolgáltatni a terméket.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek kellékszavatosság esetén a Szolgáltatót, termékszavatosság esetén a gyártót (vagy a forgalmazónak minősülő Szolgáltatót) terhelik.
A vásárló a jótállási és szavatossági igényeit a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a Szolgáltatóval (vagy termékszavatosság esetében a gyártóval, ha igényét a vásárló vele szemben kívánja érvényesíteni) közölni. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló és Szolgáltató közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja
1.    Személyes bejelentés
A vásárló bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónál (2614 Penc Evva Lajos utca 13. ) Ekkor az Szolgáltató munkatársa a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
– a vásárló nevét, címét,
– a termék megnevezését, vételárát,
– a vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját, – a hiba leírását,
– a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
– a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti.
A jegyzőkönyv másolatát a vásárló átadja.

2.    Írásban történő bejelentés
A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak (2614 Penc Evva Lajos utca 13.) küldött levélben, vagy elektronikus levélben (info@romantikuseskuvo.hu).

Ekkor a levélnek tartalmaznia kell:
– a vásárló nevét, címét,
– a termék megnevezését, vételárát,
– a vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját,
– a hiba leírását,
– a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.

A sütikről (cookie-król)

Az Adatkezelő a honlap látogatása során úgy nevezett cookie-kat (sütiket) használ. A cookie betűből és számokból álló információcsomag, amit honlapunk küld el az Ön böngészőjének.
A cookie-k elsődleges célja a felhasználói élmény növelése, vagyis a weboldal könnyebb használhatóságát, testreszabhatóságát és gyorsabb betöltését teszik lehetővé.
Emellett arra is használjuk a cookie-kat, hogy anonim, összesített statisztikákat készítsünk, amelyekkel jobban megértjük, hogy a felhasználók hogyan használják a weboldalunkat, és hogy segítsenek nekünk javítani azok struktúráját és tartalmát.

A cookie-k törlése

A legtöbb internet böngésző alapbeállítása az, hogy elfogadja a cookie-kat. Ezeket az alapbeállításokat megváltoztathatja úgy, hogy blokkolja a cookie-kat, illetve figyelmeztetést kérhet, arról, hogy az Ön által látogatott weboldal milyen cookie-kat használ. Amennyiben Ön megakadályozza a cookie-k fogadását, vagy más módon visszautasítja azokat, akkor előfordulhat, hogy a weboldal nem fog tökéletesen működni.

Az cookie-k jogszabályi háttere és jogalapja

Az adatkezelés hátterét az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései jelentik. Az adatkezelés jogalapja az Infotv. 5. § (1) bekezdés a) pontjával összhangban az Ön hozzájárulása.

Kelt: Penc, 2020. szeptember 15.

Jelen ÁSZF a keltezés napjától számított határozatlan időtartamig marad hatályban.